torsdag 27 september 2012

DISTRESSER, embossing och stämplar.


Tre kort, där tekniken är nästan samma. Här har jag använt mig av flera stämplar från Pysselmyran och distresser i olika färger. Ett försök till hur jag gjort står före varje kort.Här embossade  jag stämpeln  först, med clear embossing och tog tumbled glas distressen. Drog hela dynan rakt över papperet från olika håll. Sedan torkade jag av stämpeln på kortet för att få den riktigt vit igen.


Kortet är med i följande utmaningar:
Kortet är med i   Creativecraft  Anything goes  och  Natalie&Amy´schallenge   Anything goes  

Det andra kortet är gjort med pos-tit lappar som jag satt över och flyttat omkring .Månen  punchade jag ut, den har suttit fast hela tiden. En riven post-it lapp  till bergen, som jag flyttat på under arbetet. Jag har distressat runt månen med Mustard seed och Spiced mamelade, sedan flyttat mitt berg ett steg ner. Berget är följande distresser Chrushed olive, Fryed burlap, walnut stain och Peeled paint Till sist har jag embossat stämpeln Stjärnflocka med svart och stämplat med brun distress och ritat dit några fåglar.


Detta kort är med i följande utmaningar:
Realyrenonable #56 autum colours +ribbon      Adictedtostamp #39 Herbstfarben
Totalystampalicious  Fall colours     Flourishes #188 Atum
Everybody-art-challenge. #206 Autum             Stampsfun-creativity. #118 Herbst


Sista kortet började jag med att dra med distresssdynan Old paper över papperet, mycket lätt. Sedan stämplade jag dit textstämpeln  med  spiced marmelade och embossade  smultronblad  med Clear embossing. sist distressade jag hela kortet med Spiced marmelade och stämplade dit den lilla blomman  med  samma dyna.

Det finns hur många olika sätt som helst att experimentera med distresser. klipp ut några pappersbitaroch testa. Olika papper ger olika resutat, ju mindre gräng desto mer rinner distresserna ut, men resutatt kan bli jättesnyggt.


Ha roligt och lycka till  !
Zora

7 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Kanonfina kort
Kraaaaaam

Nina sa...

WOW, vilka fina kort, dom är som små tavlor. Ha det gott. Kram Nina

Donna sa...

Three lovely cards, great job with the distressing, looks like you had fun experimenting. Thanks for joining us at Natalie & Amy's.
hugs
Donna xx

Shell Shearer Swinscoe sa...

Really pretty creations!

Thank you for sharing with us at Natalie & Amy's for our 1st monthly challenge, good luck!
Hugs Shell xx

Carolin sa...

A Beautiful fall card, I like the colours and your style.
Thanks for joining us at SFC Challenge this week,
smiles,
Mia

Allison Cope sa...

Gorgeous sunset inspired card Zora! Love the masking technique. Thanks for participating in our fall inspired challenge for Flourishes this week.

NancyD sa...

Gorgeous set of cards! Thanks for joining us at Creative Craft Challenge for "Anything goes". NancyD