lördag 23 april 2011

Martha Stewart punch

Var på träff med beWed- gänget och köpte mig en ny punch. Jag har tittat på dubbelpuncharna där det är en speciell  för att göra hörn. Men, men.... Satt och stirrade på mina punchar och tänkte att det måste gå att räkna ut hur man ska kunna använda dem och få snygga hörn. Ska gå!!! Jag har lyckats att få till det med två av dem.



Den till höger är papperet 12.8 * 12.8 cm. Jag viker sedan upp en av sidorna på punchen och har den som stöd se bild hur jag gör.
 Sedan fortsätter jag från en av de redan stansade ställena och har hela tiden koll att jag inte går för långt!
När jag kommit så här långt, tar jag och flyttar endast ett mönster-steg. Se nästa bild.

Var noga med att du ser lite av hörnet, de används också som stöd för att få det rakt. När du gått runt hela ditt papper ska det se ut så här...

Jag klipper av hörnorna och är färdig, utan hörnpunch !! 


Jag har gjort på samma sätt med den vänstra punchen´, då är måtten 12,4*12,4 cm.
Lycka till !!!
Är det någon annan som experimenterat med punchar hör av dig, du kanske har kommit på något med någon annan punch som jag har.
Zora
l

5 kommentarer:

Ingela G sa...

Det var som f-n. ursäkta språket. Du är bara så finurlig och envis eller???
Snygga hörn som bara den och förresten är hela mönstret väldigt snyggt!!
Många kramar Ingela

Anonym sa...

Så j-vla smart... måste experimentera med de jag har! De är ju inte billiga de där stansarna!

Tack för tipset!

Sari Hänninen sa...

det var bra beskrivet...
tack för tipset...
detta skall jag dela med mig utav :-).

AngelicaS sa...

Man tackar!!!!
Här ska mätas och testas, går det på dom där måste det funka på flera! Skam den som ger sig...
Tack än en gång!!!
Ha det bra

Erika Strömberg sa...

Guuud va bra! Hur kommer du på? Jag måste testa.. TUSEN TACK!