tisdag 17 juli 2018

Kort som gå-bort-present.

Hej på er ibland är man utan någon present när det är dags att gå bort. 
Då kan en ide vara att ta med sig några kort, jag gör en "serie" kort i samma still
som jag sätter ett snyggt band runt som en present. Korten kan vara som här
med färdiga texter. Ibland skickar jag med texter på små papper till olika tillfällen.
Då kan mottagaren själv välja vilken text den vill sätta dit eller kanske utan.
Jag kommer att sätta en tag med en hälsning när jag vet vem som får dem..

Sometime when  we are  going to someone, I have nothing to bring to the hostess.
 I make a short series of cards in the same style. I make a  package from this cards
and bring with me to the hostess 

Wenn ich zu Freunden gehe, habe ich nichts zu mittnehmen aber  ich habe Karten als Serie von ungefähr sechs Karten im gleichen Stil gemacht. Diese mache ich ein Paket von und bringe mit mir.
Allt material är från Gummiapan

Här är mina sex kort. de är i storlek 10.6 x 15 cm. Det går åt 3 vita släta cardstock
till stommarna samt cirklarna och överlöparna. Sedan är det Gummiapans mönsterpapper

Here are my cards with Gummiapans paper this time

Hier sind meine Karten sie sind  10.6cm, x 15 cm gross mit vier
vom Gummiapans Papier im hellbalu und  die.


Ha en fortsatt varm och solig sommar.





Inga kommentarer: