lördag 2 juni 2018

Kalender tips

Har ni som jag svårt att komma ihåg födelsedagsdatum?
Nu vill jag fixa detta problem, jag ska göra mig en kalener
där jag kan skriva in familjens och vänners namn på den 
månaden och dagen de fyller år.
Med andra ord får jag en kalender som blir flerårig.
Du behöver kartong, cardstock och mönstrat papper och 
något att sätta ihop allt, band, ringar eller bind it all.
Samt en tabell med 30-31 dagar på.
Material finns hos Gummiapan

Ein Kalender so ich nicht  Geburstagen vergessen. 
Du brauchst Karton, Cardstock, gemusterter Papier
Und etvas zu zusammensetzen alles.
Und ein Kalender/Tabelle mit 30-31 Tagen.
Skär 2 bitar av  katongen till  11x 15:5 cm Klä med valfritt papper
och gör 2 hål för att kunna sätta ihop dem
Måtten är för att få plats med fyra månader på ett A4 papper
vid utskrift.

Schneid sie 2 Karton  zu 11 x 15.5 cm 
Bezien Der Karton mitt das Papier und mach 2 Loch. 
Jag skrev ut mina månadsblad i Aquarellpapper, 
men det beror på vad du färglägger med.
Sedan har jag stämplat med Gummiapans stämplar
Här ser du några månader som är färdigstämplade

Ich habe meine Tabelle in Aquarellepapier ausgeschreibt,
ich mahle mit Distresser. Hier sind ein par Monaten fertig.

Nu ska sidorna färgläggas,
 men det får ni se en annan gång.

Vill du ha kalenderbladen maila mig.

Inga kommentarer: