lördag 5 januari 2013

HUGS

Där jag också försöker beskriva hur man gör gräs när någon ligger i gräset.
Stämplar från AI Katten: Feline Flop (M4186)
Texten Hugs: från en nyhet Valentine Bear Set (4218) 





  Det blir som en bildserie, jag hoppas  att det blir lätt att följa med.
Jag har använt mig av Distress Markers, 
den fina spetsen till gräset och penseln till allt annat.

Färglägg stämpeln först, när du börjat med gräset kan du inte gå tillbaka och bättra på något.
Dra en "marklinje" med en ljus grön.

Måla dit skuggor under motivet, samt färglägg marken under.
Jag färglägger inte marken nu, för att det ska synas tydligare hur jag lägger gräset.

Börja med pennan vid gräsets rot och dra uppåt. 

Gräs växer oftast i tuvor,om man inte har en perfekt gräsmatta vill säga:O). 
Rita grässtrån som går upp på motivet

Variera gröna nyanser, tills du är nöjd, skär sedan ut ditt motiv 

Hoppas du testar :O)

Kortet är med i följande utmaningar:
Robin Feticsh #141 Anything goes    
Papercrafting journey  anything goes   Pennys challenge #104 Favorite Embelishment



Lämna gärna en kommentar, det uppskattas mycket.
Zora


7 kommentarer:

Anna sa...

Vilket charmigt kort :) Gulligt motiv och jag gillar hjärtana bakom motivet :)

Kramis

Nina sa...

Katten ser ut att ha det skönt där han ligger i gräset. Tack för tippset hur man gör. Kram Nina

Melanie sa...

A lovely card!
Thank you soo much for taking part in our "Use your favourite embellishments" challenge. As you didn't say which ones your favourite embellishments are, I assume that you like those flowers the most...
Good luck in the draw and hope to see you again in our new challenge on Wednesday.

Hugs,
Melanie
(DT Penny's Paper Crafty Challenges)

Crea-Sandra sa...

Beautiful card, with a fun image`!
Thanks for joining us at Robyn's Fetish!
Hugs,
♥ Sandra ♥

Gale sa...

This is such a cute card. Love that sweet kitty and those hearts. Thanks for sharing with us at PCJ and good luck. Hugs, Gale

Unknown sa...

i love your card its simplicity is divine, just my type of card, well done, thankyou for joining us at robyns fetish

Kicki sa...

Hmm, ser ju enkelt ut... ;) Antar att det krävs en del övning för att få ett så fint resultat...!

Kram Kicki