söndag 23 oktober 2011

Scrapptorgets CC nr 9


Ibland ska man bara vara ute i sista minuten. Jag hade skrivit klart hela detta inlägg och så bara det försvann...
Scrapptorget har en CC-tävlig på sin blogg som började  förra helgen. Men min vecka har varit fullspäckat så jag har inte hunnit med. Men två av tävlingarna har jag fixat under dagen.

Det är min dotter som varit med och bestämt vilka 6 band och spetsar som skulle vara med på kortet, samt den svarta cardstockstommen. Jag har knutit en rosett av två band, blommrankan är av en spets, bladbanden är i två olika gröna nyanser och den breda vita spetsen i botten. Grattis är embossat, distressad i kanterna och fastsatt med kuddar, för att få en 3-d känsla. En hjärtnål som håller fast en fjärils charm, lite halvpärlor här och var, samt några svarta kardstocks fjärilar som smugit sig in på kortet. Kortet är 15*13cm, ville inte göra ett fyrkantigt kort den här gången.

.
Föregående inlägg är CC- nr 8, titta gärna på det också!

Ha nu en riktigt skön vecka så ses vi snart igen:O)
Zora

6 kommentarer:

May Britts papir og sånt sa...

Flott kort, nydelig med blomsterranken, de små sommerfuglene og perlene.

Klem May britt

Katja/MezzaNotte sa...

Fint kort, ibland behövs det inte mer...

Marita Johansson sa...

OMG vad mycket du har gjort och allt är ju kanonsnyggt
Kramis

downrightcrafty sa...

wow gorgeous so very pretty
Hugs Kate xx
ps I have candy if you are interested :)

Alice sa...

very pretty details. wonderful card!

Anonym sa...

Detta var ett hel-mysigt kort! ;) Hade inte en tanke på att man kunde använda flera (olika) band på ett och samma kort. Tack för tipset!!
Mvh Kicki

kicki_nr1@yahoo.se